Hanácká štreka 4.-6.7.2009

9. 7. 2009
Letošní termín zvolili pořadatelé na červencový prodloužený víkend a proto jsme na cestu vyrazili netradičně až v sobotu odpoledne. Naším cílem se stalo městečko Plumlov nedaleko Prostějova, konkrétně kemp "Žralok" na břehu Podhradského rybníka.

Cesta do Plumlova proběhla celkem v pohodě, Obrazekaž na několik objížděk hned v našem nejbližším okolí, které nám protáhly cestu do Lanškrouna, ale pak už to šlo jako "po másle". Zastavili jsme se také podívat na poldru Žichlínek, kolem kterého jsme projížděli loni několikrát. Něco jsem si o něm přečetla na internetu, velice mne to zaujalo a proto jsem jej chtěla vidět na vlastní oči. Neudělali jsme chybu, že jsme se tu zastavili.

ObrazekDo kempu jsme dorazili navečer. Postavili jsme stan, zabydleli se a vyrazili omrknout okolí, hlavně zámek, který se vysoko tyčil nad rybníkem a jevil se sice značně "vybydleně", přesto zajímavě. Nezklamal, opravdu impozantní stavba, bohužel ve velmi špatném stavu.

Navečer proběhl před chatkou pořadatelů míting, kde jsme obdrželi itineráře, další informace k trase a také jsme se dozvěděli, že start bude volný od 6h ranní.
Pak už jsme jen něco malého zakousli a včas se odebrali "dohajan".

Budíček (tedy mobil) nás probral po páté hodině. Následovala ranní hygiena, dobalení posledních věcí do batohu, snídaně od pořadatelů a pak už jen "nasedlání" našich čtyřnohých tahounů a hurá na start.

6:39h - vyrážíme - za bránou kempu hned doleva po červené, uzoučkou pěšinkou, kde nás hned po ránu propleskly větve a sem tam ještě víc probraly trny šípku, či co to bylo ☺
Docházíme do Soběsuk, pokračujeme do Hamrů a po 14-ti km za obcí Repechy nás čeká první kontrola, kde se ještě ti méně zdatní, nebo méně odvážní, mohou Obrazekrozhodnout pro kratší trasu midu na 35km. My zůstali u svého rozhodnutí jít 47,5km a vydali se dál směrem do Nivy (v lesích plno hub a houbařů, však se nám jeden z nich hned chlubil svým "úlovkem" a i ochotně zapózoval našemu foťáku ☺), přes Oborský dvůr, Skelnou huť (ta turistická modrá byla značně řídká, ještě že před námi šlo již spousta dalších dogtrekařů a my mohli vyčůraně využít jejich stopu ☺) do Protivanova (26,5km), kde jsme nadšeně zavítali do  místního pohostinství reklamovaného již na mítingu. Bohužel k jídlu nabízeli pouze svíčkovou, kterou páníček nepohrdl (prý byla výborná!), ale já na omáčku vážně chuť neměla a dala si jen vitamínovou bombu v podobě pivka ☺Tady jsme Obrazektaké potkali bonusovou - pojízdnou kontrolu. Dál naše kroky směřovaly přes Malé Hradisko, Okluky až k rozcestníku Na pohodlí ( 35,5km), kde byla kontrola číslo dvě.
Posledních 12km vedlo přes Stínavu, Vícov, až do již od rána známých Hamrů a poté Soběsuk, odkud už to bylo opravdu kousek do cíle, kterého jsme dosáhli v 17:09h.

Shrnuto, podtrženo:
Počasí - bylo docela vlídné - ráno pohodička, odpoledne trochu víc teplíčka, ale díky dobře zvolené trase stínem se to dalo bez větších problémů zvládnout
Boty - mě fakt vytočily :-( , nachodila jsem v nich tady u nás spoustu kilometrů, ovšem převážně po lesních a polních cestách a tak mne nemile překvapilo, že mne po úsecích po asfaltu a větších kamenech pekelně rozbolela chodidla = boty zahodit!
Psi - Vili super, ťapal celou cestu pěkně vpředu, Obrazekpři zastávkách vzorně odpočíval, prostě malý dogtrekařík. Arčí standard, chvíli táhnul, pak se táhnul, lítal na vodítku sem tam, odpočívat dobrovolně nemínil, prostě praštěný terier. Nakonec můj miláček Denny - vychcánek, ze začátku šlapal vzorně, pak ho to asi nějak přestalo bavit a začal se courat vedle mně, nebo metr za mnou, až jsem si říkala, že už ho příště nechám doma, ale jen co jsme došli do cíle, Vili a Arčí odpadli, Denny nasadil výraz "Co bude?" a tvářil se, jako by nikde nebyl, takže pro něj smůla -  půjde zase ☺

Večer se nám ještě o zpestření pobytu postaral Arčí. Kluci dostali nažrat, zavřeli jsme je každého do své přepravky - knírači do látkových, Arčího do plastovky a my se přemístili ke stánku za účelem dohnání pitného režimu. Sedíme, popíjíme pivko a najednou koukám, holčina nese parsona úplně stejného jako Arčí a jde přímo k nám. Nestíháme zírat! Samozřejmě to nebyl pes podobný Arčímu, ale Arčí osobně! Po pozdějším ohledání místa činu jsme zjistili, že neznámým způsobem vyrazil zavřená kovová dvířka přepravky a dle informací oné slečny se hnal k jejím, právě večeřícím, psům. Povedlo se jí ho prý chytit v poslední vteřině, jinak mohla být pěkná mela. Takže jsme slečně poděkovali, Arčího si odebrali, rychle dopili a raději šli zkontrolovat fousáče, jestli po vzoru Arčouna netropí taky nějaké blbosti. Netropili, naštěstí. Nikam jsme pak již nešli a odebrali se "nakutě"(spíš parádně hrbolatou zem, na které se karimatky nepředvedly zrovna v nejlepším světle, ale to už nám moc nevadilo ☺).

ObrazekV pondělí okolo poledne proběhlo vyhlašování výsledků.

Jaké bylo mé milé překvapení, když mne s Dennym a Vilim hlásili v kategorii DTW1 na třetím místě!!!

Páníček s Arčím pak skončili v kategorii DTM na pěkném osmém místě!

Poté nás již čekala jen cesta domů, bylo fajn, že to nebylo tak moc daleko.
Takže, "Hanáčtí mašeráci", za rok snad zase na viděnou!